Új teret teremtve a növekedésnek

"Azután így szólt mindnyájukhoz: "Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel naponként a keresztjét, és kövessen engem."

Lukács 9:23

Az évek során egyre jobban éreztem a késztetést arra, hogy több legyek, mint egy egyszerű checklistás keresztény.

A következő kérdésen rágódtam: "Hogyan tudok közelebb kerülni Istenhez?" És nem vasárnapi iskolás válaszokra vágytam: Menj el a templomba! Olvasd a Bibliát! Ne káromkodj! Légy kedves! Imádkozz!

Ezek mind jó dolgok. Olyan dolgok, amiket meg kell tennünk. De ha ezeket meg is tesszük, attól még a szívünk lehet távol Istentől. Amikor az Istennel való kapcsolatunk inkább rutinná válik, mint megújulássá, akkor valamit meg kell változtatni.

A megszokás helyett valós kapcsolatra, közösségre és közelségre vágytam Istennel.

Nem csak ismerni akartam Őt vagy tudni róla - IGAZÁN meg akartam ismerni Őt.

Az Új Élő Fordítás így fogalmazza meg Jézus szavait a Lukács 9:23-ban: "Azután így szólt mindnyájukhoz: "Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel naponként a keresztjét, és kövessen engem."

Szeretném ezt a fajta, mindenre kiterjedő törekvést az Istennel való kapcsolatomban. De hogy néz ez ki a mai kultúránkban? Azt hiszem, ez részben azt jelenti, hogy szakítanom kell a régi szokásaimmal, hogy helyet teremtsek a szívemben az új növekedésnek.

Nem külső forrásokhoz kell fordulni egy olyan belső vágy kielégítéséért, amelyet csak Isten tud kielégíteni. Azzal, hogy Netflixszel, közösségi médiával és étellel vonom el a figyelmemet, csak egy olyan világban kerülök bele, ahol a béke egyetlen lehetősége valóban egyedül Isten.

Valójában Isten nem az Ő javára, hanem a mi javunkra kívánja áldozatunkat - az önző életmódunktól való elfordulásunkat.  

Én például egy időre abbahagytam a tévénézést. Rájöttem, hogy akkor kapcsolom be a tévét, amikor a legkimerültebbnek érzem magam - és amikor a legkimerültebb vagyok, akkor mélyen magamba szívok mindent, amit látok. Miért akarnám mélyen magamba szívni ennek a világnak a szórakozását, azok a dolgok helyett, amelyek újra életet lehelnének belém? Szakítottam a tévénézés régi szokásával, és teret teremtettem a szívemben az új növekedésnek.

Egy másik példa erre, az az elhatározásom, hogy miután felkeltem, addig nem fogok bele semmibe - beleértve a telefonom ellenőrzését vagy a közösségi médián való görgetést - amíg nem töltöttem időt Isten Igéjével. Régebben alig vártam, hogy felébredjek és ráhangolódjak a világra. Hamarosan teljesen magába szippantott, hogy megválaszoljam ezt az e-mailt, elolvassam azt az Instagram-posztot és válaszoljak az sms-üzenetekre. Mielőtt észrevettem volna, a fél napom eltelt, és nem hagytam, hogy Isten felkészítse a szívemet minderre. Ezért szakítottam a régi szokással, és helyet teremtettem a szívemben az új növekedésnek. 

Más időszakokban szándékosan kihagytam a cukrot és a feldolgozott élelmiszereket, amelyek fogyasztásuk után cukorrá alakulnak át. Igen, meg akartam tartani a súlyomat is, de ez az utazás ennél sokkal több volt. Valójában arról szólt, hogy megtanultam nemet mondani magamnak, és megtanultam bölcsebb döntéseket hozni nap mint nap. És valahogy a fegyelmezett nővé válás tiszteli Istent, és segít megélni az önuralom isteni tulajdonságát. A cukorról való lemondás eleinte nehéz volt - nagyon nehéz, nagy-krokodilkönnyeket-hullatos nehéz. De megtörtem a régi szokást, és teret teremtettem a szívemben a növekedésnek.

Ezzel azt akarom mondani, hogy minden barátomnak így kéne tennie? Nincs több tévézés? Ne nézzétek a telefonotokat reggelente? Nincs cukor? Nem. Ezek nem olyan dolgok, amiket szerintem mindenkinek meg kell tennie. Ezek személyes gyakorlatok voltak, amelyek azon alapultak, hogy hol voltam, és hol éreztem, hogy Isten látni akar. Nem azt kérem, hogy kövess engem; azt mondom, hogy teljes szívvel kövessétek Istent. Kérdezd Őt. Keressétek Őt. Tedd, amit Ő mond neked. 

És bár lehet, hogy túl soknak tűnik, hogy feladjunk és feláldozzunk dolgokat azért, hogy Jézust kövessük... barátom, tudom, hogy az Istennel való közelség megtapasztalása semmi máshoz nem hasonlítható, és minden alkalommal megéri.

Ez az a fajta közelség, amely segít nekünk, amikor az éjszaka közepén felébredünk, tele bizonytalansággal és félelemmel. 

Ez az a fajta közelség, ami emlékeztet arra, hogy minden rendben lesz, még akkor is, ha nem vagyok benne biztos, hogy így lesz.

Ez az a fajta közelség, amely bölcsességgel és igazsággal vigasztal, amikor nem látok túl azon, ami előttem van.

Isten nem akar minket azzal büntetni, hogy eltávolodunk attól, amire vágyunk. Azt akarja, hogy azt, ami után vágyakozunk, Ő maga váltsa fel. Szakítsd meg a régi szokást, és teremts helyet a szívedben az új növekedésnek és közelségnek.


 Drága Uram, rájöttem, hogy nincs szükséged rám. Nekem van szükségem Rád. De a mindennapokat gyakran nem ennek a tudatában élem meg. Túl gyakran megyek saját magam előre és harcolok a problémáimmal Nélküled. Szeretnék közelebb kerülni Hozzád, minden napot Veled együtt élni meg. Segíts, hogy emlékezzek arra, hogy Te soha nem hagysz el engem. Köszönöm, hogy szeretsz . Jézus nevében, Ámen.

 

 

Proverbs 31 Ministries - Creating New Space for Growth - Lisa TerKeurst / kép: pinterest.com / https://hu.pinterest.com/pin/36451078224260817/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések