A jó harc

"Ama nemes harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, a hitet megtartottam."

2 Timóteus 4:7

A férjem, Ken, a második világháború rajongója, különösen, ha a repülőgépek és hajók típusainak ismeretéről van szó. De engem kevésbé érdekel, hogy a Csendes-óceáni hadszíntéren B-17-es bombázók helyett miért B-29-eseket használt a hadsereg légiereje. Egyszerűen nem érdekel a háború. Egyetértek azzal, aki azt mondta: "Nincs olyan, hogy rossz béke vagy jó háború".

Azonban eszembe jut egy háború, amely határozottan jó. Olvastam, hogy Pál apostol, harcoktól sújtott élete vége felé letette a harci fegyvereit, és azt mondta: "A nemes harcot megharcoltam".

A keresztény ember jó harca azért folyik, hogy megszabaduljon minden gonosztól, különösen ami az életünket uralja. Mi választjuk meg a fegyvereinket - egy golyóálló, vagy egy erős ima. Bánkódhatunk az engedetlenség miatt elvesztett területeink miatt, de összeszedhetjük erőinket, hogy visszaszerezzük ezeket a részeket. Néha meg kell húznunk egy érszorítót a megsebzett büszkeségünkön, vagy hátra kell lépnünk, hogy felderítsük Isten Igéjét.

Te és én minden nap harcba szállunk egy csapdába ejtő világ, egy romlott test és egy lankadatlan ördög ellen. A frontvonal kockázatos és kemény, megterhelő hely. De a harc jutalma mindannyiunké, akik a harcot... jónak tartjuk.

Számodra a harc frontvonala lehet, hogy pár perc plusz lehet egy illetlen tévéműsor előtt. Vagy amikor az önsajnálattal küzdesz. Lehet, hogy a harcod a fejedben megbúvó erkölcstelen gondolatok vagy a másokat manipuláló mondatok ellen folyik. Válaszd meg a fegyvereidet, mert a harcod valódi.

Mint az Úr seregének kapitánya, köszönöm neked a hit pajzsát és a Lélek kardját. Segíts megharcolni a jó harcot.


Diamonds in the Dust, Joni Eareckson Tada: The Good FightZondervan, Grand Rapids
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/fa-sotet-kozeli-felvetel-homaly-136349/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések