A hit apró lépései

 "Az embernek az értelme terveli ki útját, de az Úr irányítja járását." Példabeszédek 16:9


Érezted már úgy, hogy te vagy az egyetlen, akinek "meg nem valósult" álmai vannak? Mintha soha nem jönnél rá Isten tervére, vagy arra, hogy mit kellene tenned az életeddel?


Én is átéltem ezt, testvérem.


A diplomám szerint a biztosítási szakmában vagy egy kórházban kellene dolgoznom.

Biztos vagyok benne, hogy ez egy jó karrierút lenne, de végül egészen más karrierem lett, mint amit terveztem.

Minden, amit most csinálok, egy elkeserítő pillanatban kezdődött a főiskolán. Miután interjúra jelentkeztem egy egészségbiztosítási állásra, rájöttem, hogy nem vagyok biztos benne, hogy ez a megfelelő pálya számomra. Hirtelen nulla nyugalmam lett az egészségügyi adminisztráció szakirányú végzettséggel kapcsolatban.

Sajnos már csak két félévem volt hátra, és már túl késő volt szakot váltani. Ha azt mondanám, hogy elakadtam, az még enyhe kifejezés lenne.

Amikor elmondtam anyukámnak, hogy mit érzek, bölcs tanácsot adott: fedezzem fel és kísérletezzek új érdeklődési körökkel, beleértve a saját kisvállalkozás beindítását is. Így is tettem... még a főiskolán.

A barátaimmal a padlón ültünk, pizzát ettünk, termékeket csomagoltunk, amelyeket aztán a vállalkozásom számára szállítottunk, és az életről beszélgettünk - a hitünktől és az álmainktól kezdve a küzdelmeinkben való egymás támogatásáig.

Ez a társaság egy biztonságos hely lett, ami a márka szlogenjét ihlette: "Itt szívesen látjuk a megtörtségedet."

Úgy éreztem, hogy a szlogen nem csak a barátaimmal a padlón szerzett élményt ragadta meg, hanem Isten szeretetét is. Ő nem azt mondja: "Szedd össze magad, és szedj össze mindent, mielőtt hozzám jössz". Ehelyett gyengéden emlékeztet minket: "Gyere úgy, ahogy vagy, teljesen összezavarodva és kiismerhetetlenül".

A mai életem nem az én tervem volt. De Istené volt.

Ahogy a Példabeszédek 16:9 mondja:  "Az embernek az értelme terveli ki útját, de az Úr irányítja járását."

És minden icipici, apró lépésekkel kezdődött. Firkálással. Új készségek elsajátításával. Kísérletezéssel, alkotással és a komfortzónámon kívüli ötletek felfedezésével, egy-egy dologgal.

Remélem, ez kihívás számodra, mert azt hiszem, túl gyakran zárjuk magunkat dobozokba. Azt gondoljuk, hogy a végzettségünk (vagy annak hiánya), a jelenlegi szerepünk vagy a munkánk miatt, amit mindig is végeztünk, örökké ott ragadunk.

A képzettségünk alapján címkézzük fel és zárjuk be magunkat a komfortzónákba, és ennek következtében nem bízunk Istenben, hogy oda mozdít minket, ahová Ő teremtett minket.

Nem akarjuk, hogy úgy lássák, hogy "kicsiben kezdünk", és nem akarjuk megkockáztatni, hogy kudarcot valljunk. Mintha egyenesen A pontból Z pontba akarnánk eljutni, mert a közte lévő apró lépések és pontok gyakran küzdelemmel, bizonytalansággal és rengeteg próbálkozással és tévedéssel járnak, valamint hétköznapi, jelentéktelennek tűnő feladatokkal.

Amit azonban nem veszünk észre, az a növekedés, ami az apró, láthatatlan, hétköznapi lépésekben történik. Ebben a térben tanulunk, képességeink megerősödnek, és finomodunk.

Tervezhetünk és álmodozhatunk, amennyit csak akarunk, de amíg meg nem tanuljuk félretenni az egónkat, és nem teszünk egyszerre egy-egy apró lépést a hitben, addig soha nem fogjuk megtalálni az Istentől kapott célunkat. El fogunk tekinteni felette, ha valamilyen jövőbeli eszményképre összpontosítunk.

Szóval igen, testvérem, remélem, hogy nagy dolgokat teszel, és a legvadabb álmaidat követed. De tudod mit? Addig nem tudsz nagy és rendkívüli dolgokat tenni, amíg meg nem tanulsz meg megjelenni és hűségesnek lenni az apró, nem annyira menő, mindennapi dolgokban.

Engedd el a bizonyítási kényszert, és erőltesd meg magad, hogy ott legyél jelen, ahol Ő tart téged. Ígérem, Ő mindent eltervezett. Csak meg kell jelenned, és birtokolnod kell a mindennapjaidat... mert a hétköznapi, valódi mindennapjaid a legjobb ajándékod. Ne hagyd ki!


Drága Istenem, néha nem vagyok teljesen biztos abban, hogy hová vezetsz, vagy mi a terved. Küzdök a jövőtől való félelemmel, és aggódom amiatt, hogy mások mit fognak gondolni. De bízom abban, hogy olyan ajándékokat adtál nekem, amelyeket arra szántál, hogy használjam, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kicsiben kell kezdenem, ott, ahol vagyok, azzal, amim van. Bízom abban, hogy Neked van terved arra, hogy az adottságaim hogyan fognak kibontakozni és szolgálni a világot. Itt vagyok, széttárt kezekkel, készen arra, hogy megmutassam, amit Te adtál nekem, most, itt és most, a saját, nem túl fényes, teljesen isteni mindennapjaimban. Jézus nevében, Ámen.




Forrás:

Jordan Lee Dooley

Tiny Steps of Faith
MAY 20, 2019
proverbs31.org

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2019/05/20/tiny-steps-of-faith

fotó: canva.com




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések