Amikor az élet nem a terveid szerint alakul

 Jöjj! És Péter, kiszállva a hajóból, járni kezdett a vízen, és elindult Jézus felé.  (Máté 14:29)


Mivel kevés időm és türelmem volt, reggel beírtam egy közeli címet a GPS-be, és meglepetésemre a egy kanyargós útvonal jelent meg a térképen.

Miközben tolattam ki a kocsifelhajtóról, arra gondoltam, hogy mi történt azzal, hogy "két pont között a legrövidebb távolság egyenes"?

De ahogy  lecsillapodtam, és visszatért a józan eszem, örültem, hogy a zegzugos, aszfaltozott útvonalon vezetnek, nem pedig a rövid, egyenes vonalon, egy sűrű fenyőerdőn keresztül, ahol nem volt ösvény.

És aznap eszembe jutott, hogy az életben ritka az egyenes vonal.

Olyan gyakran akartam a saját utamat járni, megkerülve az élet kanyarulatait és mellékútjait, keresve az egyenes utat a terveimhez - amikor Isten még nem készítette ki az utat számukra.

Ennek eredményeképpen életem mérföldjeit azzal töltöttem, hogy újraszámoltam, zavarodottan köröztem, félve attól, hogy ismeretlen ösvényeken haladjak.

Ugyanakkor rájöttem, hogy Isten navigációs rendszerében sem mindig egyenes vonalak vannak. Isten útja gyakran kanyargós, a hit vizén kikövezett ösvény.

Vegyük Pétert. Ő és Jézus néhány másik tanítványa Jézussal töltötték az estét, és több mint 5000 fős tömeget gyógyítottak és tápláltak csodával határos módon. Amikor a tanítványok hazafelé utaztak a tavon át, hirtelen vihar támadt. Miközben hajójuk a hullámokkal küzdött, felnéztek, és meglátták Jézust, amint feléjük sétál a víz felszínén. "Ekkor Péter odaszólt neki: "Uram, ha  te vagy az, parancsold meg, hogy odamenjek hozzád a vízen! Ő pedig így szólt: Jöjj! És Péter, kiszállva a hajóból, járni kezdett a vízen, és elindult Jézus felé.  (Máté 14:28-29)

Péter bizonyságtétele a hitről azon a napon nem egyszerűen abban állt, hogy lábujjaival sétált a hullámokon, hanem abban, hogy elfogadta a szent meghívást, hogy csatlakozzon Jézushoz egy szokatlan úton.

Abban a pillanatban Péter nem a sekély vizeken járt, ahol a lába a biztonság homokos partjait érhette volna el. Jézus inkább arra hívta Pétert, hogy a mélyben járjon - és ez az Ő meghívása nekünk is.

Az út, amelyen Ő vezet minket, gyakran kanyargós, kanyargós út az élet hullámain, nem pedig az egyszerű, egyenes vonal, amelyet mi választanánk. De ahogyan Jézus megnyugtatta tanítványait azon az éjszakán jelenlétének vigasztalásával, ugyanezt teszi értünk is:

"Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!"

(Máté 14:27)


Barátom, még akkor is, amikor Isten terve számunkra hosszúnak és szerteágazónak tűnik, légy bátor - Ő itt van, és minden egyes kilométert elrendez, amikor elhagyjuk az utunkat, és csatlakozunk hozzá az úton, amelyet előre elkészített számunkra. (Efézus 2:10)

Néha a hit úgy néz ki, hogy megmaradunk az élet váratlan útján, és a bátorságot választjuk, megpihenve abban a bizonyosságban, hogy életünk Vezetője soha nem vezet minket oda, ahol az Ő jelenléte nem találkozik velünk.

Mert a hit a lényege szerint biztonságos menedéket nyújt lelkünknek, áthidalja a szakadékot az ismert és az ismeretlen között, és felszabadít minket, hogy megpihenjünk abban az Istenben, aki velünk van.

Amikor kísértésbe esünk, hogy a vágyott tervek felé rohanjunk, buzgón megkerülve a váratlan utakat, akkor ehelyett csendesítsük el nyüzsgő lelkünket, és szoruljunk bele Isten gyengéd vezetésébe.

És amikor eljönnek azok az idők, amikor a hitünk kezd megfogyatkozni, mint Péteré végül azon az éjszakán, és az élet viharai megzavarnak minket... még akkor is ugyanaz a Jézus, aki Péter mellett maradt, hogy felemelje őt, mellettünk marad, készen arra, hogy válaszoljon segélykiáltásainkra.(Máté 14:30-33)


Drága Uram, köszönöm, hogy Te vagy életem vezetője. Kérlek, segíts, hogy ma átadjam akaratomat a Te utadnak. Jézus nevében, ámen.




Forrás:

Brenda Bradford Ottinger
When Life Doesn’t Follow Your Plans
August 30, 2021
https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2021/08/30/when-life-doesnt-follow-your-plans
Fotó: pixabay.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések