Lenyomatot hagyva

Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket. 1Mózes 1:27


Tekerjük vissza az emberiség történelmét a kezdetekhez: Akkor ezt mondta Isten: Alkossunk embert a képmásunkra, hozzánk hasonlóvá. Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket. (1Mózes 1:26-27

Az agyam egyszerűen nem tud mit kezdeni ezzel. Nem tudom hogyan tudnám feldolgozni ezt a misztikumot. Isten képe megjelenik az én életemben. Hogyan lehetséges ez? Hogyan lehet ennyire lenyűgöző kapcsolat Isten szíve és az én emberi mivoltom között? Főleg, mert ismerem magamat. Tudom, hogy a legjobb, legszentebb napomon is messze vagyok attól hogy imago Dei, Isten képmása legyek.

Ennek ellenére a Biblia azt mondja, hogy te és én Isten képmására lettünk teremtve és Jézus pedig ,,Ő Isten dicsőségének kisugárzása és lényének képmása." (Zsidók 1:3) 

Amikor arra gondolok, hogy mit jelent isten képmását bemutatni a világban, eszembe jut édesanyám pecsétgyűrűje. Amikor kislány voltam szerettem nézegetni édesanyám kezét. Hosszú, karcsú, elegáns ujjai voltak. A bal kezén egy egyszerű, aranyszínű jegygyűrűt viselt, ami 8 mm vastag volt. Semmi gyémánt, csak a karika gyűrű. A másik kezén pedig egy arany pecsét gyűrű volt, amit 18 éves korában kapott.

Mindig szerettem volna egy ugyan olyan jegygyűrűt és egy pecsétgyűrűt.

A pecsét gyűrűn volt egy monogram a vezetéknevéről: A, mint Adams és E, mint Eisaman (a házasságkötés után felvett neve). A gyűrű egy híd volt aközött aki volt és aki lett. Nagyon szerettem ezt a jelképet. Szerettem, hogy édesanyám két szimbólumot viselt, ami bemutatta identitásának skáláját. Adamsként nőtt fel és mindig is Adams marad. Hozzáment egy Eismanhoz, így maga is azzá vált. A pecsétgyűrűje benyomást hagyott, ami tükrözte identitását.

Kis kutatást végeztem és párhuzamot találtam a pecsétgyűrű és aközött, hogy mit jelent Isten képmásának lenni.

A pecsét gyűrűknek célja volt: hitelesítsenek egy levelet vagy üzenetet. A keresztények arra lettek elhívva, hogy Isten dicsőségét mutassák be, hitelesítve Krisztus által adott reményt a világnak. Jézus azt mondta: ,,Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek." (János 15:8)

A pecsét gyűrűknek lenyomatot kellett hagyni, egy benyomást, érvényessé tenni a kézbesített üzenetet, hogy az valódi. Jézus szeretné, hogy belénk vésődjön az, hogy a szeretet amit másoknak mutatunk a hitet hitelesíti. A tanítványainak ezt mondta: ,,Új parancsolatot adok nektek, hogy szeressétek egymást: ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást! Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást." (János 13:34‭-‬35)

Látod? Te és én vagyunk Isten pecsétgyűrűje.

Hitelesítjük az Ő szeretetét és lenyomatot adunk az Ő reménységéről-nem számít milyen megbízást ad a főnökünk, ami kompromisszummal jár, nem számít milyen csábító kísértés leng előttünk, nem számít milyen vitába próbálnak belevinni, nem számít...nem számít...nem számít.

Péter apostol ezt mondta:,, Ellenben az Urat, Krisztust tartsátok szentnek szívetekben, és legyetek készen mindenkor számot adni mindenkinek, aki számon kéri tőletek a bennetek élő reménységet. Ezt pedig szelíden és tisztelettudóan, jó lelkiismerettel tegyétek, hogy amivel rágalmaznak titeket, abban megszégyenüljenek azok, akik gyalázzák a ti Krisztusban való példás életeteket." (1Péter 3:15‭-‬16)

Legyünk felkészülve, hogy számot adjunk ma.

Éljünk úgy hogy szeretünk és a remény lenyomatát képviseljük.

Ahogyan beleállunk ebbe az elhívásba, hogy Jézus szeretetét, reménységét éljük meg, a veszteségek, a reménytelenség és a bátortalanság körülöttünk az Ő visszatükröződését láthatja meg.

Drága Uram, köszönöm, hogy saját képmásodra teremtettél és reményt adtál, amibe kapaszkodhatok és amit megoszthatok a környezetemmel is. Segíts nekem, hogy a képmásodat tudjam bemutatni. Jézus nevében, Ámen.


                                                   


(forrás: girlfriendsingod.com
Leaving an Impring-Gwen Smith
fotó:pinterest,com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések