Az erőteljes imádság titka


"Ezért tehát attól a naptól fogva, amelyen ezt meghallottuk, szüntelenül imádkozunk és könyörgünk értetek, hogy tökéletesen megismerjétek az ő akaratát minden lelki bölcsességgel és belátással..:" / Kolossé 1:9 RÚF/

Amikor fiatal hívő voltam, és hallottam, hogy más keresztények az "imádság erejéről" beszélnek, titokban azon tűnődtem, hogy vajon mire gondolnak.

Az imádság meglehetősen unalmas gyakorlatnak tűnt számomra. Úgy értem, szerettem Istent, és szerettem volna többet megtudni róla az Igén keresztül, de nehezen tudtam belemerülni az imádságba. Idegennek és furcsának éreztem, és azon tűnődtem, vajon ez azt jelenti-e, hogy valami hibás a hitemben.

Te is éreztél már így? Küzdöttél már azzal az érzéssel, hogy az imáid nem elég erősek? Mintha valami hiányozna az imaéletedből?

Sokáig én is ilyen voltam. És mégis, minél többet olvastam Pál apostol leveleit az Újszövetségben, annál inkább észrevettem az imádság iránti szenvedélyét. Soha nem szűnt meg imádkozni? Hogyan tehette ezt?Amikor összehasonlítottam a felületes imáimat Pál szenvedélyes imáival, még rosszabbul éreztem magam az imádság iránti lelkesedésem hiánya miatt. Pál nyilvánvalóan nem úgy imádkozott, mintha ez valami kötelező rituálé lenne. Ő buzgón imádkozott, és én is ilyen buzgóságot akartam, mint amilyen Pálnak volt.

Aztán Pál apostolnak a kolossébeliekhez intézett szavaiból valami feltűnt nekem. Pál a bevezetőjében azt mondja:  "Ezért tehát attól a naptól fogva, amelyen ezt meghallottuk, szüntelenül imádkozunk és könyörgünk értetek.."(Kolossé 1:9).

Az a rész, hogy ne szűnjünk meg imádkozni, korábban mindig is megragadta a figyelmemet - és némileg legyőzöttnek éreztem magam -, de mit értett Pál az alatt, hogy "attól a naptól fogva, hogy meghallottuk"?

Egy kis kutatás során kiderült, hogy egy Epafrász nevű kolossébeli lelkipásztor meglátogatta Pált Rómában, amikor házi őrizetben volt. Epafrász Pál bölcsességét kérte azokkal a kihívásokkal kapcsolatban, amelyekkel a gyülekezet Kolosséban szembesült.

És itt van a helyzet: Pál soha nem találkozott a kolossébeli hívőkkel. Csak Epafrásztól hallott róluk. (Kolossé 1:7) De Pál az első pillanattól kezdve szerette ezt a fiatal gyülekezetet, és elkötelezte magát, hogy imádkozik értük. Pál szó szerint olyan emberekért imádkozott, akikkel még soha nem találkozott, és azért imádkozott, hogy "beteljesedjenek [Isten] akaratának ismeretével minden lelki bölcsességgel és belátással.." (Kolossé 1:9).

Lehet, hogy az erőteljes imaélet titka abban rejlik, hogy az emberek őszinte szenvedéllyel akarják megismerni Krisztust és még jobban megismerni Őt? Pál imáinak közelebbi tanulmányozása erre utal.

  • Először is hálát adok az én Istenemnek Jézus Krisztus által mindnyájatokért, hogy hiteteknek az egész világon híre van.Mert Isten a tanúm, akit lelkemből szolgálok Fia evangéliumának hirdetésével, hogy szüntelenül megemlékezem rólatok,mindenkor kérve imádságaimban, hogy Isten akaratából egyszer már el tudjak menni hozzátok.  /Róma 1:8-10/

  • Én tehát, miután hallottam az Úr Jézusba vetett hitetekről és a bennetek minden szent iránt megnyilvánuló szeretetről, szüntelenül hálát adok értetek, amikor megemlékezem rólatok imádságaimban; /Efézus 1:15-16/

  •  Hálát adok az én Istenemnek, valahányszor megemlékezem rólatok, 4és mindenkor minden könyörgésemben örömmel imádkozom mindnyájatokért, mert közösséget vállaltatok velem az evangélium hirdetésében az első naptól fogva mind a mai napig.  /Filippi 1:3-5/

Imádkozni kezdtem azért, hogy bizonyos emberek az életemben megismerjék Krisztust. És minél többet imádkoztam, annál jobban akartam imádkozni, ami elég őrültség volt. De ahogy imádkoztam, úgy nőtt a szívem az emberekért. Többé már nem csak nevek voltak egy imalistán, mert olyan emberek voltak, akikbe elkezdtem befektetni magam.

Az erőteljes imaélet olyan szívből fakad, amely túlcsordul az emberek iránti szeretettől és mély vágytól, hogy megismerjék Krisztust.

Barátom, talán már régóta szenvedélyesen imádkozol, de talán hozzám hasonlóan te is küzdöttél időnként az imádsággal. Ha te vagy az, akkor ugyanazzal az igazsággal akarlak bátorítani, ami engem is bátorított.

Az emberek iránti szenvedély az imádság iránti szenvedélyhez vezet.

És Isten mindig hűséges ahhoz, hogy mélyebb szenvedélyt ébresszen bennünk minden emberi lélek iránt, aki az Ő képmására teremtetett. Az erőteljes imádság titka soha nem velünk kezdődik. Mindig Vele kezdődik, és Ő tartja fenn. Amikor keressük Őt, Ő hűséges ahhoz, hogy közeledjen hozzánk, és még többel töltsön el minket belőle. Istené legyen minden dicsőség.

Uram, imádkozom, hogy növeld bennem az emberek iránti szenvedélyt, különösen azok iránt, akik még nem ismernek Téged. Teremts bennem olyan szívet, amely arra vágyik, hogy mások is megismerjék ugyanazt a kegyelmet és irgalmat, amit Te mutattál nekem. Legyek élő, lélegző tanúságtétel arról, hogy milyen jóságos vagy Te. Jézus nevében, Ámen.









Forrás:

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2021/09/15/the-secret-to-powerful-prayer

Denise J. Hughes  - The Secret to Powerful Prayer - September 15, 2021 - Daily Devotions

Fotó: pixabay.com


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések