Hazugságok, amiket szeretünk




„Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi azokat, hasonló lesz az okos emberhez, aki kősziklára építette a házát.”
‭‭Máté‬ ‭7‬:‭24‬ ‭





Az elmúlt évek során Isten egy olyan utazásra vezetett, amelynek során felfedeztem egy óriási tévhitet, amely félelemnek és pánikrohamoknak adott teret az életemben.




A következőkre jöttem rá: Vannak hazugságok, amelyeket szerettem igazságként elhinni. Pedig mélyen legbelül tudom, hogy a valóság torz értelméhez való ragaszkodás hosszú távon csak fájdalmat okoz nekem.




Az egyik hazugság, amit szerettem volna elhinni, az életem feletti ellenőrzés érzéséhez kötődik - mert az életet gyakran akkor érzem a legelviselhetőbbnek, amikor azt hiszem, hogy teljes mértékben én irányítom.




Amikor Jézus a híres hegyi beszédét tanította a Máté 7. fejezetében, ezzel a hasonlattal zárta: Választhatsz, hogy sziklára vagy homokra építed a házadat. „Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi azokat, hasonló lesz az okos emberhez, aki kősziklára építette a házát.”

‭‭Máté‬ ‭7‬:‭24‬ ‭




Én egy olyan lány vagyok, aki imádja a tengerparti nyaralást. Szinte semmit sem tudok az építkezésről, de amikor lehetőségem nyílik arra, hogy egy napot a tengerparton töltsek a homokban játszva a lányommal, könnyen belátom, hogy a homok miért rossz alapot ad egy háznak. A homok nem más, mint kődarabkák. A szemcséket a hullámok vagy akár egy enyhe szellő is könnyen megmozgatja.




Amikor arról győzködöm magam, hogy azért, mert erőfeszítéseket teszek, Isten megjutalmaz majd azzal, hogy minden álmom valóra válik, akkor azt választom, hogy homokra építem az életemet. Amikor azonban Jézusra építem az életemet, akkor az életemnek szilárd alapja van.




Ez a tanítás sokkal többről szól, mint a kísértésemről, hogy az életemet egy hamis Isten-felfogásra építsem; azonosítja azt a hamis evangéliumot, amelyben hinni akarok, amelyben azért dolgozom, hogy a saját üdvösségemet biztosítsam, és Istent az adósaim közé helyezem. Az igazság az, hogy ha valóban semmit sem hozok az Istennel való kapcsolatomba, akkor nincs határa annak, amit Ő követelhet tőlem. Nincs befolyásom Isten felett. Inkább teljesen át kell adnom magam neki. És ezáltal megtalálom azt a békét, amelyet egykor az életem irányítására tett erőfeszítéseimben kerestem.

Timothy Keller lelkész tanítása erről a szakaszról óva int a vallásos próbálkozásaimtól:




"A hegyi beszéd nem egy létra. Nem egy olyan út, amelyen bizonyos dolgok megtételével fel lehet mászni Istenhez. Azt mondja, hogy két út van. Az egyik út az, hogy azt mondjuk: 'Jóságomból megpróbálom elérni, hogy Isten és más emberek megadják nekem azt, amire belső ürességemben vágyom; vagyis a jóváhagyás vagy az érték érzését. Vagy azt is mondhatod: 'Az egész életemet és az Istenhez való közeledésemet arra fogom építeni, amit Jézus tett értem'. Légy a saját megmentőd, vagy hagyd, hogy Ő legyen a megmentőd".




A saját életemben a kellemetlen számvetés az a folyamatos felismerés, hogy nem vagyok annyira ura a dolgoknak, mint szeretném hinni. Az arra irányuló törekvéseim, hogy én irányítsak, az Istenre való hagyatkozás helyettesítésére irányuló erőfeszítések. Nem én irányítom, hogy lesznek-e gyerekeim, hogy a testem meddőséggel szembesül-e vagy sem, vagy hogy az emberek hogyan reagálnak rám a közösségi médiában. Azt sem tudom irányítani, hogy mikor érzem Isten jelenlétét közelinek.




De azt tudom irányítani, hogy olyan helyzetbe hozom-e magam, hogy Isten közelében legyek. Irányíthatom, hogy úgy döntök-e, hogy részt veszek a közösségemben, a helyi gyülekezetemben, vagy sem. Irányíthatom, hogy a bibliatanulmányozást, az elmélkedést és az imádságot előtérbe helyezem-e vagy sem.

Amikor az élet kihívást jelent, gyakran kísértésbe esem, hogy kételkedjek abban, hogy ki az Isten. Folyamatosan emlékeztetnem kell magam Isten jellemére, és fel kell idéznem, hogy Ő mindig a legjobbat teszi. A Róma 8:28 garantálja ezt. Nem mindig van kedvem hinni, de ahogy Charles Spurgeon mondja: "Isten túl jó ahhoz, hogy kegyetlen legyen, és túl bölcs ahhoz, hogy tévedjen. És amikor nem tudjuk nyomon követni a kezét, bíznunk kell a szívében".




Bízzunk az Ő szívében, mint szilárd alapunkban ma és minden nap.




Mennyei Atyám, segíts nekem, hogy bízzak a Te tervedben velem kapcsolatban. Szentlélek, adj nekem vigasztalást a nyomorúság közepette, és adj bensőségességet a szenvedés útján. Átadom magam Neked, mert egyedül Te irányítod teljesen az életemet. Kérlek, töltsd be szívemet a Te békességeddel, amely meghaladja az értelmet. Jézus nevében, Ámen.





Forrás:

Lies We Like
By Lauren McAfee
September 6, 2023

Fotó: Canva.com


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések