Emlékezz Isten jóságára, hogy ne kelljen félned

" Mert én, az Úr,a te Istened, erősen fogom jobbodat, és ezt mondom neked: Ne félj, én megsegítelek! "


 Remegtek az ujjaim, amikor tárcsáztam a férjem számát.

"Halló?"

"Megint elvitték." Egyből belevetettem magam. "Elvitték, és elviszik valami idegenek házába, és idegenek fogják örökbe fogadni, és mi soha, de soha többé nem fogjuk látni. És én nem vagyok jól!"

Ha elképzelted, ahogy körbe-körbe járkálok a konyhámban, sírva és minden egyes szó között levegő után kapkodva, igazad volt.

A férjem válasza, a saját fájdalmas felismerésén keresztül, hogy szeretett egykori nevelt fiunk talán máshová kerül, ez volt: "Jamie, Isten jó. És minden, amit tesz, jó."

Letéve a kagylót, mantraként ismételgettem, miközben továbbra is körbe-körbe jártam a konyhámban. Isten, Te jó vagy, és minden, amit teszel, jó. Isten, Te jó vagy, és minden, amit teszel, jó. Istenem, Te jó vagy...

Félelembe esem, amikor ahelyett, hogy azt, amit látok, azzal határoznám meg, hogy ki az az Isten, aki Isten. És ki Ő?


Isten mindenütt jelen van, mindig és mindenhol.
Isten mindentudó, minden időben mindent tud.
Isten mindenható, minden hatalommal rendelkezik, amire valaha is szükség volt.
Isten szuverén, tökéletesen ura minden személynek, helynek és dolognak.
Isten változhatatlan, soha nem változik, mert Ő tökéletes, és soha nem lesz sem tökéletesebb, sem kevésbé tökéletes.
Isten örökkévaló, örökké a múltból az örökkévaló jövőbe létező.
Isten szent, tökéletes és tiszta, különálló és más, mint a teremtménye.
Isten bölcs. Isten igazságos. Isten jó. Isten irgalmas. Isten szeretet.

Ezek valódi igazságok a valódi Istenről, aki életünk minden részében részt vesz. Ezek nem közhelyek vagy plakát idézetek. Ezek a sorsunkat leginkább meghatározó tényezők, a legmeghatározóbb erők a mi életünkben és azok életében, akiket szeretünk. És ők az ok, amiért bízhatunk benne.

Így a félelem közepette is bizalommal tudok beszélni arról, hogy ki Ő: "Ha félek is, benned bízom!" (Zsoltárok 56:4).


Az egész Szentíráson keresztül, amikor Isten népének azt mondják, hogy ne féljen, ezzel együtt valami mást is mondanak. Valamilyen fontos igazságot, gyönyörű ígéretet vagy Isten jellemének nagyszabású valóságát:


"... Ne félj, Abrám, én vagyok a pajzsod..." (1Mózes 15:1).


"Ne félj, mert én veled vagyok, megáldalak ..." (1Mózes 26:24)


"... Ne féljetek!Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan szabadít meg benneteket ma az Úr! " (2Mózes 14:13)


"Ne féljetek tőlük, mert Istenetek, az Úr maga harcol értetek!" (5Mózes 3:22)


"....Ne félj, én megsegítelek! " ( Ézsaiás 41: 13 )

 

"... Ne féljetek, mert én váltalak meg titeket..." (Ézsaiás 43:1)

 


Nem csak arról van szó, hogy nem szabad félnünk. Hanem arról, hogy nem kell félnünk.

A félelem egyfajta felejtés, a "mire" összpontosítás a "ki" helyett. Egy amnézia arról, hogy Isten mennyire jó, és mindig is az volt, és mindig is azt ígéri, hogy az lesz. Aggódó vádaskodással tekintünk Istenre: De honnan tudhatom, hogy Te újra megteszed?


Ha a félelem a felejtés, akkor a félelem ellenszere az emlékezés. Emlékezni Isten hűségére, Isten jellemére és Isten ígéreteire.


Mennyei Atyánk, Te vagy minden, amire szükségünk van, és még annál is több. Segíts, hogy meg tudjam tartani a reményt, és bízzak a Te jóságodban akkor is, amikor az élet elborít. Add, hogy mindig a Te jóságodat keressem, és hogy a zűrzavaros és örömteli időkben is emlékezzek a Te szeretetedre. Köszönöm Neked mindazt, ami Te vagy. Jézus nevében, Ámen.





Forrás:

Jamie C. Finn

Remembering Gods goodness so you don't have to be afraid

Daily Devotions

May 13, 2022

https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2022/05/13/remembering-gods-goodness-so-you-dont-have-to-be-afraid

Fotó: canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések