És ha épp magamnak nem tudok megbocsátani?

Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam. Elhatároztam, hogy bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit vétettem. 


Zsoltár 32:5


Érezted már úgy, hogy épp magadnak a legnehezebb megbocsátani? 

Megértem. Teljesen. Szeretném, ha most ketten együtt leülhetnénk, és beszélgethetnénk ahelyett, hogy a képernyőről olvasod a soraimat. 

A húszas éveim elején olyasmit tettem, amit, legszívesebben, ha tehetném, visszamennék az időbe és meg nem történté tennék. Abortuszom volt. Amikor már megtörtént a megváltoztathatatlan, mély szomorúságot és gyászt éreztem, olyat, amit még soha sem tapasztaltam korábban. Amikor pedig valami a babára emlékeztetett, kétségbe estem, hogy hogyan hihettem el egy olyan hazugságot, mely szerint csupán osztódó sejteket távolítottak el, és nem egy kezdődő életnek vetettek véget. 

Mások elítélő véleményét hallgatva pedig iszonyatos szégyenérzet lett úrrá rajtam. Úgy gondoltam, hogy ez az érzés életem végéig el fog kísérni, a bűntudatból, szégyenből soha sem lesz már gyógyulás. 

Amikor azt mondtam, hogy „nem tudok magamnak megbocsátani”, tulajdonképpen úgy gondoltam, hogy egy olyan ember számára nincs bocsánat, aki olyasmit tett mint én. Sosem fogok megszabadulni a szégyen érzésétől.” 

Lehet, hogy te is épp azzal küzdesz most, hogy megszabadulj a szégyentől azon döntéseid miatt, amelyet megbántál hogy meghoztad, és legszívesebben visszamennél az időben, és megváltoztatnál mindent. 

Épp ezért fontos, hogy megosszam veled, mit tanultam a fenti küzdelmem kapcsán. Amikor a önmagunk megbocsátásának kérdését kutattam, megdöbbenve láttam, hogy ez az eszme nincs benne a Bibliában. Rá kellett jönnöm, hogy ahogy a kegyelmet sem tudjuk önerőből, Istent kihagyva megszerezni, önmagunknak sem tudunk saját kútfőből megbocsátani. A megbocsátás Istennél kezdődik. 


Mivel nem mi vagyunk a Bírók, ezért magunknak sincs lehetőségünk megbocsátani. Ebből következik, hogy ha önmagunk megbocsátásának kérdésével küzdünk, tulajdonképpen nem tudjuk megragadni a maga teljességében Isten bűnbocsánatának a tényét. 

Jézus a saját életét adta azért, hogy bűneinknek bocsánatot szerezzen. És ez a gondolat nem csupán a keresztény hit részét képezi…a megbocsátás az alapköve a keresztény hitünknek. A bűneink bocsánata nem egy reménység csupán, hanem megragadható valóság mindazoknak akik úgy döntenek, hogy a megváltást elfogadják az által, hogy Jézust életük urává teszik. 

Gyakran azért nem tudjuk felszabadultan élni az életünket, mert a szégyen és bűntudat érzésével küzdünk. Ezek sokszor elhordozhatatlan terhet tesznek ránk. Én magam rengeteg terhet hordoztam életem során, de a szégyen érzete a legnehezebb teher, amit valaha éreztem. 

Ez egy olyan teher, amit Isten nem akar, hogy hordozzunk. Nagyon hálás vagyok a következő három dologért, amely segített nekem, hogy teljesen megragadhassam Isten bűnbocsánatát, és megszabaduljak a szégyenérzet vádló terhe alól: 

1., Szükségem volt egy pontra, ahol megvallottam, megbántam bűnömet, és ahol Isten bűnbocsánatát kértem.

    A 32. Zsoltár 5. verse így szól: Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam.                Elhatároztam, hogy bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit vétettem. Ezt nem csak a magányomban tettem meg, szükségem volt egy tanúra, aki mindig emlékeztetni tudott arra, hogy már megvallottam, letettem bűnömet és a vétkem megbocsáttatott. Szóban is ki kellett mondanom, hogy én megkaptam ezt a bűnbocsánatot, és így lett egy megragadható emlékkövem erről az eseményről, amikor Isten kegyelmének az ajándékában részesültem. 

2., Nem szabad elfelejteni, hogy a szégyen érzete és a vádló hang az ellenségtől jön. 

    Sátán mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy meggátoljon bennünket abban, hogy Isten megváltásáról bizonyságot tegyünk. Az ellenség bevált eszköze annak érdekében, hogy az embereket a szégyenérzet rabságában tartsa, az az, hogy tetteiket a sötétség homálya fedi. Rettegtem elmondani az embereknek, mit tettem. Azt azonban megígértem Istennek, hogy kész vagyok a tapasztalatomat megosztani a hozzám hasonlóan félreinformált fiatal lányokkal, hogy ne hozzanak meg olyan döntéseket, mint én tettem. Amikor végre megengedtem, hogy Isten a fájdalmas történetemet felhasználja a jó érdekében, kezdtem lassanként megérezni a megváltás csodáját. Mert látva azt, hogy Isten meg tudja fordítani Sátán gonosz szándékát, és jóra tudja azt fordítani, - bár a gyászom nem tűnt el, - a szégyenérzetem viszont lassan gyógyulni kezdett. 


3., Engednem kell, hogy a megélt élettapasztalatok átformálják a lelkemet. 

    Mivel a borzalmas hibám emléke bennem él, nagyobb együttérzéssel tudok mások hibái, bűnei felé fordulni. Nem a bűnt mentegető, támogató együttérzésről beszélek, hanem a megfelelően odahajló, megértő magatartásról, amely nem fogja a szégyenérzetet erősíteni a másikban. Nem szeretném, ha más ember is megtapasztalná azt a szinte elhordozhatatlan és reménytelen terhet, ami a szégyenérzetből fakad. Azonban azt is tudom, hogy nem lennék ilyen érzékeny mások érzéseire, ha én magam nem jártam volna hasonló cipőben és nem hordoztam volna ekkora terhet. 


A szégyen érzete és a vádolás szava nem Istentől jön. Valld meg bűneidet. Kérd Isten bűnbocsánatát. Hittel ragadd meg és fogadd el ezt a bocsánatot. Ezután járj szabadságban. Így élő bizonysága lehetsz a legnagyobb csodának, ami létezik, …. a megváltás csodájának. 

Atyám, Istenem! Nagyon köszönöm, hogy a bűnbocsánatot nem kell kiérdemelnem, mert a bűneim bocsánata a kegyelmed ajándéka, amelyet ingyen megkapok. Köszönöm, hogy Jézus vére elmosta a bűneimet. Segíts, hogy meg tudjam ragadni teljességében ezt az ajándékot. Jézus nevében, Ámen 


1. János 1:9 Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól.






Forrás: Proverbs31 Ministries Daily Devotion, Lysa TerKeurst: What if the Person I'm Struggling To Forgive Is Me? 
https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2020/11/27/what-if-the-person-im-struggling-to-forgive-is-me

fordítás: csenedespercek, fotó: pinterest

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések