Az ajándék, amit a szorongás adott nekem

„Amikor a hadinép megfutamodott a filiszteusok előtt, ők kiálltak annak a darab földnek a közepére, védték azt, és megverték a filiszteusokat. Így adott az Úr nagy szabadulást.”
‭‭1Krónikák‬ ‭11‬:‭13‬-‭14‬ 


Nemrégiben egy barátommal éppen beszélgettünk, amikor olyasmit mondott, ami meglepett: "Valami megváltozott veled kapcsolatban. Mindazok ellenére, ami veled történik, érzem, hogy békében vagy".

Ezt 20 évvel ezelőtt biztosan nem mondta volna rólam. Akkoriban épp egy heves belső harcot vívtam. A kiégés egy lebilincselő időszakát követően a szorongás szörnyetege otthonra lelt a bőröm alatt, és úgy tűnt, bármit teszek , az nem fogja belőlem ezt kirázni.


Most, ahogy visszaemlékszem a beszélgetésünkre, feldereng előttem, hogy a béke, amit a barátom észrevett, az az ajándék, amit a szorongás adott a lelkemnek. Miközben az ellenség a félelem hullámaival ostromolt, Isten ugyanezen a fájdalmon keresztül az erő fonalát szőtte át.


Egy nemrégiben édesanyámtól kapott ajándék talán segít megmagyarázni, mire gondolok. Tavaly, amikor meglátogattam őt Angliában, egy kis szőnyeget adott nekem - egy perzsa bijárt -, amely körülbelül 60 éve a családom tulajdonában van. Miután hat évtizedet, több ezer lépést és három kontinenst túlélt, a szőnyeg ma már állandó tartozéka az otthonomnak.

A szőnyeg rugalmasságát az adja, hogy a bijari szőnyegek minden csomózási sor után kapnak egy további vetülékfonalat - egy extra cérnasort. Ezt a fonalat egy kalapácsszerű eszközzel kell az alatta lévő sorba verni, ami hihetetlenül erős szövést eredményez. Ez egy kicsit ellentmondásos, de ez a verés adja a szőnyeg hosszú élettartamát.


Bizonyos értelemben Isten az Ő bijarjaivá akar tenni minket.

Arra akarja használni életünk ütéseit - a munkahely elvesztését, a rákdiagnózist, a házastárs halálát, egy barát elárulását, a megmagyarázhatatlan depressziót -, hogy isteni erőt szőjön a szívünkbe.
Húsz évvel ezelőtt pontosan ezt tette velem. Isten éppen a szorongás kalapácsát használta fel arra, hogy az erő fonalát a legbensőbb lényembe szője. Minden nap szemtől szemben állva a legrosszabb félelmeimmel, és Isten ereje által átvészelve a következő napot, végül rájöttem, hogy a szorongásnak nincs hatalma Krisztus felett.

Mélyebb szinten felismertem, hogy bármi történjék is velem, Jézus megtart engem. Megvéd engem. Megőriz engem. Szeret engem. Életben vagy halálban, betegségben vagy egészségben, Ő velem marad. És Ő elég lesz.

Ez nem jelenti azt, hogy a szorongással vívott harcomnak vége, vagy hogy meggyógyultam. A szorongás már nem szorongat engem; nem vagyok a rabszolgája. De nem is hagyott el teljesen. Időről időre még mindig érzem a szúrását.

Most azonban már nem bénít meg a régi félelem. Nem diktálja az életem menetét. Még akkor is, amikor szorongok, hozzáférhetek Jézus békéjéhez. Ez a hozzáférés egy új ellenálló képességhez kövezte ki az utat - egy olyan erőhöz, amely segít elviselni az élet küzdelmeinek súlyát.

A Biblia beszámol egy csatáról, amelyet Dávid a filiszteusok ellen vívott. Az esélyek zordak lehettek, mert az emberei elfutottak. Egyszerűen elmenekültek a csatatérről. De egy ember Dáviddal maradt. A lehetetlen esélyekkel szemben Eleázár és Dávid olyan bátran harcolt, hogy Isten nagy győzelemmel mentette meg őket:

„Amikor a hadinép megfutamodott a filiszteusok előtt, ők kiálltak annak a darab földnek a közepére, védték azt, és megverték a filiszteusokat. Így adott az Úr nagy szabadulást.”

‭‭1Krónikák‬ ‭11‬:‭13‬-‭14‬

Olyanok lehetünk, mint Dávid serege, akik elmenekülnek, amikor a nyomás túl nagy. Vagy megengedhetjük Istennek, hogy új erőt öntsön belénk éppen a harc által. Az ütés új erőt hozhat.

Talán most éppen egy ütéses időszakot élsz át. Talán nem érzed magad elég erősnek ahhoz, hogy még egy hetet kibírj. Talán a félelem kalapál téged. A kudarc. Az elutasítás. A bizonytalanság.

Hívd meg Istent, hogy adjon isteni ajándékot ezen az ütésen keresztül. Nyisd meg a lelkedet az Ő szolgálatai előtt. Kérd Jézust, hogy kegyelmezzen meg téged további rugalmassággal.


Kérd Őt, hogy tegyen téged az Ő Bijarává.



Uram, meghívlak Téged az életem nehéz helyeire. Tarts meg engem. Védj meg engem. Szeress engem. Kérlek adj nekem erőt ezen a fájdalmon keresztül. Jézus nevében, Ámen.










 Forrás:

Tessa Afshar
The Gift Anxiety Gave Me
November 17,2023


Fotó: canva.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések