Ő választott engem




„Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki, és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek.”
‭‭János‬ ‭15‬:‭16‬





Értetlenül bámultam a házi tanítás kézikönyvét, amelyet szorosan magamhoz szorítottam, nem tudtam pontosan, hol kezdjem.

Eközben a két kislányom nagy, lelkes szemekkel figyelt engem. Miután hónapokig kértek és könyörögtek, hogy próbálják ki az otthoni oktatást, izgatottan várták, hogy végre elkezdhessék. Még a nyár közepén is el akarták kezdeni.




Most ott ültek és várták a matekórát. Én viszont arra vártam, hogy megnyíljon a föld és elnyeljen.




Mély levegőt vettem, és imádkoztam, hogy Isten vezessen engem ezen az új utazás nyitónapján. Végül is Ő vezetett ide, és most is Ő fog vezetni, ahogy Jézus mondja a János 15:16-ban:




„Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki, és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek.”

‭‭János‬ ‭15‬:‭16‬


Jézus ezeket a szavakat órákkal letartóztatása és keresztre feszítése előtt mondta tanítványainak. A tanítványok nem tudták, hogy mi fog következni - de Jézus igen. A saját emberi félelem vagy rettegés érzései ellenére, amelyekkel abban a pillanatban talán küzdött, Megváltónk minden erejét arra fordította, hogy bátorítsa barátait.




A tanítványoknak dolguk volt, még azon a nehéz úton is, amelyet hamarosan bejártak. Meg kellett mászniuk a gyász hegyét, hogy elérjék a céltudatosság útját, és tartósan hatni tudjanak másokra. Hatásuk nemzedékeken keresztül megsokszorozódott.




Az én erőfeszítéseimnek az otthoni tanításban is lehet hatása. Nekem nincs tanári hátterem. Félelemmel azonban bőségesen rendelkezem. Hála Istennek, a végső oktatóhoz - Jézushoz - is hozzáférhetek. Ő helyezte ezt a vágyat a szívembe hónapokkal ezelőtt. Tudom, hogy tőle származik, nem tőlem.

Mire hívott el Isten, ami lehetetlennek tűnik? Milyen félelemmel teli úton jársz?




Barátom, mindannyian szembesülünk néha a félelemmel. Végül is emberek vagyunk. De nem kell egyedül szembenéznünk a félelemmel. Ha Isten elhívott téged, bízhatsz abban, hogy Ő veled van. Minden szükségedet el fogja látni, és gyümölcsöt fog teremni az iránta való engedelmességed (Filippi 4:19).




Miközben a matematikai kézikönyvet markoltam, erősen tartottam magam ahhoz a bizonyossághoz is, hogy Isten elhívott erre az új feladatra. A félelem hullámai ellenére, amelyek azzal fenyegettek, hogy elmerítenek, szilárdan álltam a szilárd talajon.

A lányaim és én túléltük azt az első napot. Ez nem jelenti azt, hogy az azt követő napok könnyedén teltek - nem teltek. De Jézus velünk van, és az időnk gyümölcsöző.

Nem számít, hogy Isten mire kért téged - nem számít, hogy milyen félelem vagy elégtelenség érzésével küzdesz - bízz abban, hogy Ő hozott ide, Ő veled van, és Ő megsokszorozza engedelmességed hatását, jobban, mint azt valaha is gondolnád.




Atyám, micsoda megtiszteltetés, hogy Te a Te dicsőségedre használsz. Bízzunk Benned naponta abban a munkában, amelyre elhívtál minket, hogy mások megismerhessék az irántuk való szereteted teljességét. Segíts minket emlékezni arra, hogy ez az út nem rólunk szól - mindig Rólad szól. Jézus nevében, Ámen.




Forrás:

He Chose Me

by Joby Saliceti
August 18, 2023
Daily Devotion

Fotó : canva.com



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések