A szorongás kezelése, amikor az élet bizonytalan

"Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; "

 Filippi 4:6


A szerkesztő megjegyzése:

Szeretnénk elismerni, hogy sokan szenvednek a szorongástól, mint egészségügyi állapottól/kémiai egyensúlyzavartól, amelyet szakmai segítséggel kell kezelni. Ennek az áhítatnak nem célja, hogy leegyszerűsítse egy összetettebb probléma megoldását.

Hetekig nem tudtam átaludni az éjszakát.

Lefeküdtem, hajnali 3-kor felébredtem, és a plafont bámultam.

Próbáltam bárányokat számolni.

Próbáltam olvasni a Bibliát.

Próbáltam elmondani az imáimat.

Semmi sem segített.

Minden éjszaka egy újabb álmatlan másolata volt az előző éjszakának.

Aztán elkezdtem keresni a viselkedésem gyökerét. Ez egy ismerős útra vezetett. Mint egy lassú szivárgás a gipszkartonon, úgy fedeztem fel, hogy az álmatlan éjszakáim egy nagyobb probléma melléktermékei.

Ez a világunk gyors és állandóan változó körülményeivel kezdődött. Aztán a saját életemben és azok életében, akiket szeretek, kialakult helyzetek súlyosbították. Fokozatosan elkezdtem szüntelenül a "mi lett volna, ha" kérdésekkel foglalkozni, míg végül teljesen át nem áztatott a szorongás.

Mi van, ha a dolgok nem működnek?

Mi van, ha a legrosszabb történik?

Mi van, ha a helyzet soha nem változik?

Szerettem volna minden nehéz körülménynek boldog véget adni, de a problémákat, amelyeket láttam, nem tudtam befolyásolni. Ezeknek a mamut méretű problémáknak a kimenetele egyedül Istentől függött. Itt küzdöttem: örökké olyan körülmények miatt gyötrődtem, amelyeken nem tudtam változtatni.

Ennek eredményeképpen elég szélesre tártam a szívem ajtaját ahhoz, hogy a szorongás besétálhasson és kényelembe helyezze magát. Az, hogy képtelen voltam átaludni az éjszakát, közvetlenül összefüggött a szorongó gondolataimmal.

Pál apostol pontosan ezt parancsolta nekünk a Filippi 4:6-ban, hogy ne tegyük: "Semmiért ne aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt."

A görögben a "szorongó" szó fordítása "zavart", ami még jobban szemlélteti a szorongó gondolatok erejét. A szorongás felnagyítja a problémáinkat, és minimalizálja az Istenre való rálátásunkat. Megakadályozza, hogy meglássuk Isten hatalmát és szuverenitását a körülményeink közepette.

Pál, akinek sok minden miatt kellett aggódnia, lényegében figyelmeztető zászlót lengetett, mert tudta, hogy a szorongás veszélyes útra terelhet bennünket, amely félelemhez, kétséghez és kétségbeeséshez vezet. Amikor szorongunk, elménket az aggodalom foglalja el ahelyett, hogy Istennel és azzal foglalkoznánk, amit Ő képes megtenni.

Pál azt mondja, hogy a szorongás leküzdésének módja az, hogy először is tudatosan döntsünk úgy, hogy nem szorongunk. Ezt könnyebb mondani, mint megtenni. Megköveteli, hogy minden ellenőrizhetetlen körülmény és lehetséges kimenetel elé nézzünk azzal a bizalommal, hogy Isten tudja, mit tesz. Itt arra kényszerülünk, hogy ne csak olvassuk a Szentírást, hanem lehorgonyozzunk benne. Ez azt jelenti, hogy döntenem kell, hogy elhiszem, hogy Isten szuverén, és mindig van terve, még akkor is, ha az eredmény nem az, amire vágyom.

A következő dolog, amit Pál mond, hogy imádkozzunk, könyörögjünk és adjunk hálát Istennek azokért a dolgokért, amelyek miatt aggódunk. Bár folyamodtam az imához, az imáim egyszerűen átfogalmazott aggodalmak voltak. Miután imában előadtam kérésemet Istennek, a félelmeim továbbra is a szívemet és az elmémet terhelték. Az a fajta imádkozás, könyörgés és hálaadás, amire Pál utal, azt jelenti, hogy átadjuk a mi akaratunkat Isten akaratának.

Hiszem, hogy Isten azt akarja, hogy azt kérjük, amire vágyunk, miközben bízunk abban, hogy végső soron Ő tudja a legjobban. Pál azért tudott hálaadással imádkozni, mert megtanulta, hogyan adja át magát Isten tökéletes akaratának a vágyai felett.

Amikor ezt választjuk, megtapasztalhatjuk azt a békességet, amelyet Pál a Filippi 4:7-ben ír le: "És Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat Krisztus Jézusban"

Amikor imádkozunk, könyörgünk és hálát adunk Istennek, képesek vagyunk bezárni a szorongás ajtaját, és megnyitni a békesség ajtaját. Ez a béke lehetővé teszi számunkra, hogy a jövő miatt való aggódás helyett Istenre összpontosítsunk. Azzal, hogy úgy döntünk, hogy nem szorongunk, felfedezzük a békét, amely nem függ az ellenőrzött eredményektől, hanem attól az Istentől származik, aki mindent irányít.

Ezt a békét tanulom meg szándékosan elfogadni. Bár a világ, a körülményeim és azok élete, akiket szeretek, talán nem változik, megtanulom, hogy bízzam Istenre azt, amit nem tudok irányítani, megkérdőjelezem a "mi lenne, ha" kérdéseimet, és átalszom az éjszakát.


Drága Istenem, amikor olyan dolgok nyomasztanak, amelyeket nem tudok irányítani, segíts, hogy beléd vessem a bizalmamat. Emlékeztess, hogy Te vagy a szuverén és minden dolgok felett rendelkezel. Segíts nekem hinni abban, hogy a Te utaid jók, és van egy terved, még akkor is, ha nem az a végeredmény, amire vágyom. Jézus nevében, Ámen.

Kia Stephens
Dealing With Anxiety When Life Is Uncertain
January 25, 2021
https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2021/01/25/dealing-with-anxiety-when-life-is-uncertain
Kép: pinterest.com

Megjegyzések

  1. Köszönöm, erre nagyon nagy szükségem volt! Az én szorongásom...a,, világ terhe,, amit cipelek. Aggódom az életemert, és szeretteimert. Köszönöm Uram hogy vagy nekem!

    VálaszTörlés
  2. Segics Jézusom eböl szorongásbol ki kerülni hogy te bened biszam tisztics meg Jézusom a szent vèredel ♥️♥️

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések