Az Isten aki látja a fájdalmainkat

Vizsgálj meg, Istenem, ismerd meg szívemet! Próbálj meg, és ismerd meg gondolataimat!
Zsoltárok 139:23


Sok évvel ezelőtt, amikor várandós voltam a legfiatalabb lányukkal, egy távoli szigeten éltem. Minden jó is lett volna, kivéve, hogy egyáltalán nem jutottam orvosi ellátáshoz. Az egyetlen elérhető doktor a gyermekem számára nem volt látható.

Zavart voltam és reménytelen amiatt, hogy egy ismeretlenekkel teli várandóssággal kell szembenéznem. Viszont tudtam, Isten lát engem és látja a fájdalmamat is. Szóval az egyetlen dolgot tettem, amit tudtam, átadtam Neki. Nem láthattam Őt, de olyan módon éreztem a jelenlétét, amit szavakkal ki sem tudok fejezni.

Nem számít hol élünk, vagy, hogy hol vagyunk, Isten lát bennünket és ismeri a fájdalmunk minden kis részletét. Megérti a kifejezhetetlen gyötrődést, ami betör az életünkbe, mint egy betolakodó, aki el akar lopni mindent, aminek értéke van-önbecsülésünket, tisztaságunkat, egészségünket, reményünket, jövőnket és még sok mást.

Mózes első könyvében olvashatunk egy másik szorongó nőről, akinek reménytelenséggel és az ismeretlennel kellett szembenéznie. Sára szolgálója Hágár, aki a pusztában futott, amikor úrnője rosszul bánt vele. Az Isten angyala megjelent Hágárnak, amikor egyedül volt kétségbeesetten a vadonban és biztosította arról, hogy biztonságban hazatérhet.

Mint szolga, Hágár jelentéktelennek számított es gyakran rosszul bántak vele. Viszont Isten értékelte annyira, hogy szemtől szembe kommunikáljon vele. Látta Hágár fájdalmát és és megígérte, hogy fiút ad neki és olyan sok leszármazottat, amennyit megszámolni sem lehet.

A fájdalom sok formában kerülhet az életünkbe: fizikai fájdalom, amikor a rákkal küzdünk. Érzelmi fájdalom, amit egy kemény kapcsolatban tapasztalhatunk meg. Megélhetési fájdalom, amikor a munkánk megszűnik és a számlák csak tornyosulnak. Lelki fájdalom, amikor megkérdőjelezzük Isten szeretetét, mert túl nehéz az élet. A fájdalom elszívja az energiánkat és gyakran keserűséghez és kétségbeeséshez vezethet. Akárcsak egy gonosz gazda, aki rabszolgaságba dönt.

Viszont Isten lát bennünket és mélyen törődik velünk. Nem pazarolja el életünk fájdalmait. Ahogyan a lányom Christy mondani szokta: ,, Isten nem pazarolja el a fájdalmunkat, amennyiben neki ajánljuk fel azt." Talán ez a fájdalom közelebb visz Istenhez, megvéd a sérüléstől vagy képessé tesz arra, hogy bátorítsunk másokat, akik szenvednek. Lehet, hogy majd csak a Mennyben tudjuk meg mi volt Isten terve a fájdalmunkkal, de biztosak lehetünk benne, akárcsak Hágár, hogy Isten lát és szeret bennünket.

A 139. Zsoltár bátorít mindkét, hogy Isten az életünk minden pillanatában lát bennünket és a mai igénk emlékeztet arra, hogy Isten ismeri a szívünket és aggódó gondolatainkat. Vizsgálj meg, Istenem, ismerd meg szívemet! Próbálj meg, és ismerd meg gondolataimat!
(Zsoltárok 139:23) Nem veszi le rólunk a tekintetét attól a pillanattól kezdve hogy megformált bennünket édesanyánk méhében, addig a pillanatig amíg szemtől szembe találkozhatunk vele. Nincs olyan hely, ahol kikerülhetnénk a jelenlétéből. Lát minket a sötétségben, mert még az is olyan világos Neki mint a nappal. Lát bennünket, amikor bolyongunk. Lát minden gondolatot, szót és tettet. Ismeri a szándékainkat és legmélyebb kívánságainkat is. Elől és hátul is körülzár bennünket és kezét rajtunk tartja. Vezet bennünket. Megtart minket. Keres és ismer mindannyiunkat.

Az utolsó várandósságom alatt azon a tavoli szigeten ez a zsoltár különösen fontossá vált számomra. Amikor belesüllyedtem az ismeretlen okozta fájdalomba, abba az igazságba kapaszkodtam, hogy Isten lát engem.

Nem számít mi okozza a fájdalmad, Isten lát téged is! Talán láthatatlannak érzed magad, akit senki nem vesz észre igazán vagy érti meg kétségbeesésed és sérüléseid. Amikor megkérdőjelezed azt, hogy Isten lát téged, fordulj újra a 139. Zsoltárhoz. Isten lát téged, mindent tud rólad és tökéletesen szeret.

Uram, köszönöm, hogy az az Isten vagy, aki látsz engem és mindent tudsz rólam. Köszönöm, hogy megkönyörülsz a fájdalmaimon és harcaimon. Kérlek vedd a fájdalmam és használd jóra az életemben, hogy közelebb kerülhessek Hozzád. Jézus nevében, Ámen.








(forrás: https://proverbs31.org/read/devotions/full-post/2021/05/04/the-god-who-sees-our-pain
Pam Tebow- The God Who Sees Our Pain
fotó: pinterest)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések