Hogyan ne laposodjon el az Istennek szentelt időd?

"Ó Isten, te vagy Istenem, hozzád vágyakozom! Utánad szomjazik lelkem, utánad sóvárog testem, mint kiszikkadt, kopár, víztelen föld." Zsolt.63;1

Előfordul, hogy elakadsz a Biblia olvasásában?

Lélektelenül, motiváció nélkül olvasod és talán pont ezek miatt bűntudatot is érzel.

Még a biblia tanítójaként is vannak olyan napjaim, amikor az Istennel töltött csendes időm inkább rutinszerűnek tűnik, mint kinyilatkoztatásokkal telinek.

Elcsendesedni jó dolog. Az ima és a bibliaolvasás olyan lelki fegyelmezettséget igényel, amit szeretnék a mindennapjaimba beleszőni de arra jöttem rá, hogy néha még a jó dolgok is igényelnek némi változatosságot.

Máskülönben, az Istennel töltött időmet lehet, hogy kevésbé fogom fontosnak tartani. Második vagy harmadik lesz a listámon, minden más után. Látszólag sürgetőbb dolgok kerülnek előtérbe. Mielőtt észrevenném, már napok teltek el azóta, hogy személyesen kapcsolatba kerültem volna Istennel és az Ő Igazságával.

Aztán lelkileg rosszul és tétlennek érzem magam. Mint a reggeli és az ebéd közötti időszak, amikor a gyomrom nem kap ételt, és a kétségbeesés kezdi átjárni a testem más részeit is. Ez történik a lélek éhségével is.

A gyomor éhségének kiváltó okai sokkal nyilvánvalóbbak. Az agyam gyorsan emlékeztet: Szörnyen érzed magad, mert ebédidő van, és enned kell! De néha az agyam nem olyan gyorsan veszi észre a lelki éhséget.

Szóval csak haladok előre és azon tűnődöm, hogy mi is a baj? Egy sor okra gondolok: fáradt vagyok, nem sokat szórakoztam az elmúlt időben, az időjárás sem az igazi, vagy a hormonjaim nem működnek.

Ezek közül persze néhány dolog igaz is lehet, de nem ezek miatt van kimerülve a lelkem.

Több időre van szükségem Istennel. Nem csak több elcsendesedésre. Több időre van szükségem amikor hallgatom Őt. Ahogy a Zsoltárok 63:1 írójának szüksége volt rá, amikor ezt mondta: "Ó Isten, te vagy Istenem, hozzád vágyakozom! Utánad szomjazik lelkem, utánad sóvárog testem, mint kiszikkadt, kopár, víztelen föld."

Nemrégiben, ahogy leültem Isten elé, egyszerűen csak azzal a szándékkal, hogy hallgassam Őt, néhány új ötlet jutott eszembe, amit szeretnék veletek megosztani.

Íme három módja annak, ahogyan Istenre figyelek:

Az első gondolataimat Neki adom azáltal, hogy minden nap az első öt percet vele töltöm.

Mielőtt bármi mást megnéznék a telefonomon, elolvasok néhány igeverset vagy a reggeli áhítatomat. Kérem Istent, hogy segítsen az olvasottakat a nap folyamán alkalmazni.

Olvasok valamit valakitől, akit csodálok és akiben megbízom.

Kinyitok egy biblián alapuló könyvet, amelyet olyasvalaki írt, akit csodálok, és merítek az ő isteni bölcsességéből. Most éppen egy olyan könyvet olvasok, amely egyszerre szeszélyes és megalapozott. Úgy érzem, hogy ez az író megért engem. Megérti a küzdelmeimet, és olyan tanácsokat ad, amelyekben tudom, hogy megbízhatok. Figyelek.

Megemlékezek Isten hűségéről úgy, hogy elolvasom a múltbeli naplókat, felidézem a meghallgatott imákat, vagy akár 60 másodpercre megállok.

Ahelyett, hogy megpróbálnám megjósolni a jövőt, nyomon követhetem Isten hűségét a múltamban. Akkor is hűséges volt. Most is hűséges lesz. Belélegezhetem az Ő ígéreteit a mai napra. Lerázhatom magamról a szorongást és mélyebb bizonyossággal tölthet el az Ő jelenléte. Figyelek.

Lehet, hogy úgy gondolod, hogy ez teljesen azonos a csendességgel de számomra mégis különbözik a kettő. Ez a hallgatásnak szentelt idő. Annak az ideje, hogy felrázzuk egy picit a dolgokat és kimásszunk a megszokott rutinból. Annak az ideje, hogy odafigyeljünk Isten szavára és Ő beszél hozzánk - Igéjén keresztül, olyan embereken keresztül, akiket csodálunk és akikben megbízunk, és az Ő saját hűséges jellemén keresztül.

És ma reggel? A lelkem érezte ezt az izgalmas és megnyugtatóan teljes érzést. Teljes. Elégedett. Mélyen táplált.

Barátaim, az Isten Igéjével töltött idő valóban soha nem vész kárba.
 

Drága Uram, legmélyebb vágyam, hogy erősebb kapcsolatot alakítsak ki Veled. Segíts nekem, hogy kitörjek minden röghöz kötöttségemből, hogy kapcsolatba kerülhessek Veled, és hallhassalak beszélni Téged. Szeretném, ha a hitem lenne a legmegelevenítőbb és legélénkítőbb dolog az életemben. Formálj bennem olyan szívet, amely vágyik az Igéddel töltött időre. Jézus nevében, Ámen.

Getting Out of My Quiet-Time Rut by LYSA TERKEURST / Proverbs 31 ministries
Kép:https://hu.pinterest.com/pin/615515474095982739/




Megjegyzések

  1. Vagyom az iged olvasasara,haklgatasara es valahanyszor,ha nem ezzel kezdem a napot,amit az O jovoltabol ertem meg ujta es ujra,akkor lelkiismeretfurdallasom van.Kerlek,Uram,mindig adj nekem idotbRad figyelnem.Koszonom.Amen.

    VálaszTörlés
  2. Vágyom Rád Uram! Hallasd szavad lelkemben, mutass utat elveszettségemben! Csak nálad találhatom meg az erőt újra, ahogy eddig is mindig. Szentlelked erejével vezettél és támogattál nagy kegyelmedből életem minden eddigi napján, tudom, hogy ezután is megteszed. Hálát adok Uram mindenért, amit adtál vagy elvettél, ha úgy láttad jónak. Hálát adok azért is amit ezentúl adsz...vagy elveszel, mert egyedül Te vagy Uram mindenek tudója, életünk vezére! Ámen

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések