A Mester kezének érintése

"Énekeljetek az Úrnak hálaadással, pengessetek hárfát a mi Istenünknek!"

Zsoltárok 147:7

A kedvenc klasszikus gitárdarabom a „Recuerdos del Alhambra”. És senki sem játssza úgy, mint Christopher Parkening, a világ talán legnagyobb klasszikus gitárosa. A férjem, Ken, Christopher barátja. Mindketten szeretnek horgászni, így amikor együtt vagyunk, a téma a pisztráng és a tonhal.
Egy nap hárman voltunk otthon, és Ken kiment a szobából, hogy egy horgászbotot hozzon, amit meg szeretett volna mutatni Christopher-nek. Azt mondtam: „Chris, sajnálom, hogy ilyen fanatikusnak tűnök, de egy nap nagyon szeretném, ha eljátszanád nekem a »Recuerdos del Alhambra«-t.”. Ekkor Ken visszatért a szobába, és a téma újra a halakra terelődött.
Később, amikor Christopher éppen távozni készült, Ken azt mondta: „Hé, szeretném megmutatni a középiskolai gitáromat, hogy lássuk, mit gondolsz róla.” Ken elővette azt az öreg, ütött-kopott hangszert, amin egyszerű daloknál többet nem játszott. Repedezett volt, a húrjai megkövesedtek.
Néztem, ahogy Christopher megfordítja a kezében a gitárt, és megfeszíti az ősi húrokat. Végül sikerült a gitárt behangolnia. Aztán letérdelt a székem mellé, és eljátszotta a „Recuerdos del Alhambra”-t. A nappalink szimfonikus teremmé változott, a gitár pedig a lágy, dallamos, mégis erőteljes zene forrása lett.
Utána, ahogy Ken kikísérte Christophert a kocsijához, a kanapén lévő gitárt bámultam. Nevetni kezdtem. Az az öreg gitár nem is tudta, hogy mi van benne. Most végre láttam és hallottam, mire képes egy mester kezének érintése.
Ugyanez igaz rád és rám is. Egyedül nem tudunk eljátszani sokkal többet egy egyszerű dalocskánál. De aztán jön az Úr Jézus. Hirtelen sokkal többre vagyunk képesek, mint amiről valaha is álmodtunk. Nem is tudtuk, hogy ez bennünk van, és valójában nem is volt bennünk. Ez csak a Mester kezének érintése.


Uram Jézus, oly sok hatalom van a kezedben - képes vagy gyógyítani, megvilágosítani, szabaddá tenni. Érints meg engem. Köszönöm neked.



More Precious Than Silver, Joni Eareckson Tada - The Touch of the Master’s Hand
Zondervan, 1998
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/1407322/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések