Szorult helyzetben

„Hallgass meg, ha hozzád kiáltok, igazságos Istenem! Szorult helyzetemből adj nekem kiutat, könyörülj rajtam, hallgasd meg imámat!” 

Zsolt 4,2

Külsőleg minden rendben volt, de belül sikítoztam s kapálóztam. 
Stresszes voltam, feszült, szorongó, kimerült. Úgy éreztem, valami rám nehezedik, lefelé nyom, nem bírok szabadulni alóla. Minél erősebb volt ez az érzés, annál inkább akartam volna szabadulni, kitörni, nekifeszülni a tehernek. 
Kívülről jól néztem ki, belül minden zavaros volt. 
Érezted már így magad? Stressz minden nap ér minket ezerféle formában. Szülői stressz, munkahelyi, anyagi, otthoni stressz, egészségügyi és kapcsolati stressz, a lista soha nem ér véget. Bárhogy próbálkozunk, nem szabadulunk tőle ebben a romlott világban. Csapdában, fogságban tartanak ezek a dolgok, amiken nem változtathatunk, amik súlyosan ránk nehezednek. 
Mikor ma a fenti igét olvastam a Bibliámban, megkapott a „kiút” szó eredeti jelentése. Szó szerint azt jelenti, hogy kitágítja a szoros helyet. Hát pontosan erre van szükségem ilyenkor. 
Tudom, milyen érzés, mikor arra vágyunk, jöjjön valaki, aki leemeli a terhet, kitágítja a helyet, ahol nem tudok lélegezni sem. Egyre feszültebb vagyok, úgy érzem, lüktet a vér az agyamban, tehetetlen vagyok, és nem látok kiutat. Lehet szó egy mindennapi helyzetről, mikor üvöltő gyerekkel a kocsiban állok a dugóban, vagy hatalmas teherről, mint amikor nincs esély rá, hogy férjem új munkát találjon. Jól ismerem a szorult helyzeteket. 
Ismerjük valamennyien. 
Úgy szeretem a 4. zsoltárt, ami eszünkbe juttatja, hogy van Valaki, aki odajön hozzánk, és könnyít a terhen. Hányszor próbálunk a magunk erejéből szabadulni, egyedül, önállóan próbáljuk megoldani a helyzeteket, ahelyett, hogy hívnánk Azt, aki ért hozzá, hogyan tágítsa ki a teret körülöttünk. 
Számíthatunk Istenre, ha egy lélegzetvételnyi szünetre vágyunk, könnyít a terhen, megajándékoz bölcsességével. Megmutatja irgalmát, ha Hozzá fordulunk, meghallja könyörgésünket, és kiszabadít a szorult helyzetekből. 
Legközelebb, ha stresszes leszel, feszült, szorongó vagy kimerült, ne feledd el Őt szólítani, hívni, találjon rád a szorult helyzetben, s mutassa meg, hogy van hely ott is, ahol azt hitted, mozdulni sem tudsz már. 

Uram, köszönöm, hogy közel lévő Isten vagy. Amikor úgy érzem, agyonnyomnak a gondok, Rád van szükségem. Köszönöm, hogy minden helyzetben megkönnyebbülést adsz. Segíts, hogy mindig jusson eszembe Hozzád kiáltani. Jézus nevében, Ámen. 




(Forrás: Encouragement for today, 2011.04.26. Marybeth Whalen www.proverbs31.org, fordítás: www.eszmelkedesek.blogspot.hu)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések